Missie geslaagd - big five

10 augustus 2023 - Karatu District, Tanzania

Deze ochtend was het het meer dan waard om om 05:00uur de wekker te zetten!

De wens om deze vakantie compleet te maken was de laatste van de big five ook nog aan onze lange lijst toe te voegen: de neushoorn 🦏

Onze gids vertelde al dat het zeldzaam is deze te zien, maar we gaan ons best doen!
ivm de regen en de mist kiest Jamal de weg aan de oostkant van de krater om af te dalen, ipv de westkant.
Een steile weg naar beneden brengt ons in het plateau van 19km diameter.

We zijn nog geen 15 minuten in de krater en vivian wijst ons op de NEUSHOORN 😳

Kers op de taart ! wat een prachtbeest ook weer, beetje prehistorisch ziet hij eruit.
20 leven er maar in deze krater. Ook onze gids filmt de rhino, omdat het zo lang geleden is dat hij hem gezien heeft.

Zeker 20min genieten we van zijn voortbeweging maar als er meer Safari auto’s ook komen kijken merken we dat de neushoorn niet goed weet wat hij moet!
jamal draait gauw om en we vervolgen onze weg.

Eigenlijk denken we nu: nou omdraaien en naar huis 😂. We zijn compleet.

We zijn nog verrast met flamingo’s, lopende nijlpaarden , etende hyena’s en een leeuwin die haar familie kwijt is en langs de weg brult om reactie om ze terug te vinden.

wat is het dierenrijk prachtig, wat heeft onze gids ons veel geleerd over gedrag van verschillende dieren.

we gaan afsluiten , morgenavond zullen we terugvliegen  ✈️ .

Leef het leven, herinneringen maken : dit hebben wij voor de volle 100% gedaan.
Tanzania hebben we in ons  💖 gesloten en zullen alle 4 deze reis nooit meer vergeten.
wij genieten nog even aan het zwembad en zien jullie snel.
BEDANKT voor het meelezen van de blogs , hopelijk hebben jullie beeld gekregen bij onze belevenissen,  al is het soms niet zo makkelijk overbrengen van wat we hier zagen of deden.

Tot snel, dikke kuzz van ons

3d767289-5c2f-4fa2-93c5-cee50fc6e933

1. Rian Hop:
    10 augustus 2023
    Wat ontzettend gaaf alles wat jullie mee hebben gemaakt