Kwaheri Serengeti 👋

9 augustus 2023 - Karatu District, Tanzania

We gaan deze enorm uitgestrekte savanne vanochtend verlaten en ook erg missen.

Want wat is het een magie om het dierenrijk op deze manier te ontdekken.
Wilde dieren in hun eigen leefomgeving , precies zoals het hoort!

van een jakhals tot een gnoe,van een dik dik (kleinste antilope) tot 3 soorten gieren, van een witwangdwergooruil tot de secretaris vogel. Samen met onze gids en zijn encyclopedie zijn we een stuk wijzer geworden over wat er in het centrum van Afrika leeft.

om half 12 moeten we door de gate zijn, anders moet er een dag extra toegang betaald worden. Dus gas op de lolly 🏎️ , weer over die hobbelige k*tweg.

we krijgen op de valreep nog een afscheidscadeautje: 4 welpjes, moeder en zus, 2 mannetjes!

Voldaan rijden we het park uit, een aantal landcruisers passeren we met stukken. Niet gek, omdat het wegennet in de serengeti zo ontzettend slecht is.

We passeren de Ngorogoro krater en het is helder weer. Dus we stoppen bij een uitzichtpunt waar onze gids ons de neushoorn 🦏 in de verte laat zien.
Dat  is nog net de laatste van de Big Five die we nog niet gezien hebben.
Morgen komen we terug om hem te zoeken, hopend dat hij zichzelf niet teveel verplaatst.

Aangekomen in onze laatste accommodatie genieten we van de luxe, het zwembad en de douche met zoveel water als je wilt.

IMG_9552IMG_9550e257ae28-2e55-4b18-bc1c-fd435e7c7bb8IMG_955533c7d54f-6340-40c1-9751-b99ff04763b7IMG_9500IMG_9535IMG_9559