Verhaal van Suus

7 augustus 2023 - Mirwa, Tanzania

Vanochtend zijn we opgestaan met het geluid van de hyena’s om onze oren die waren zo hard aan het lachen schreeuwen we moesten er al om kwart over zes eruit en om 7 uur aan de ontbijttafel.

Snel douchen omkleden en naar het het ontbijt toe en lekkere pannenkoek en  jus d’ orange en we gingen weg met vette Safari jeep op de serengeti verder in op het begin in het begin zagen we eigenlijk meer zebra’s en buffels tussendoor en paar giraffen en toen gingen we rond en uur of 12 de kant van de picknick plek op toen we er heen reden zagen we heel veel gnoes en zebra’s die aan het migreren waren dat was heel mooi om te zien zo veel bij elkaar

We waren aan gekomen op de picknick plek we pakte ons lunch tasje en we hadden vandaag en lekkere pasta en en pakje drinken en appeltje etc nog even snel en plaspauze en we kregen en examen van onze gids er lagen allemaal schedels op de muur en de gids ging vragen van welk dier is deze schedel 💀 ☠️ dat was echt heel vet die schedels we stapten de auto weer in en we gingen on tour we hadden niet zoveel katachtige dieren gezien a vandaag  alleen hyena’s met vlees in zijn mond twee poten maar voor de rest hadden we geen leeuwen gezien net als gisteren dus we hadden en beetje hoop op gegeven op vette dieren want gisteren hadden we heel veel geluk dus wij rijden en er stond daar in de verte en andere jeep stil dus onze gids rustig er naar toe rijden en onze gids vroeg aan de andere gids wat is er te zien en ja daar lag en hele mooie jachtluipaard te slapen in de boom 🐆 heel vet was dat we keken met de verrekijker en wat heeft die en mooi velletje die zou je het liefst willen hebben 😂we gingen verder en we reden tussendoor nog wel en paar struisvogels gezien die vind ik toch zo grappig🤣we reden veder en in een keer zij de gids eh kijk eens naar de zijkant en daar lach en leeuwin WoW die was aan het jagen op zebra’s dus we moesten gaan zitten en heel stilletjes zijn want anders gingen de zebra’s weg want die keken en ze waren op weg naar het water zodat de leeuwin zijn prooi kom grijpen en zebra hij zakte door zijn poten en hij liep de soort kuil in en hij zag en gazelle en hij wou hem pakken en hij renden weg de gazelle en hij schreeuwde dus de zebra’s renden weg hij had niks en de gids zij daarna ik zag dat de leeuwin ook tepels had dus het is en zwangere leeuwin dus waarschijnlijk  waren nog welfjes en de papa de leeuw 🦁 we gingen richting het serengeti kamp terug rijden en nog veel zebra’s tegen gekomen 🦓 we waren er we gingen en lekker drankje doen en even chillen 😎en we gingen al weer naar de eettafel lekker avondeten het was 🍚 rijst met curry en groente we gingen nog even snel het spelletje Jenga spelen met en drankje erbij en nu lekker naar bed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tonny Polak:
    8 augustus 2023
    Wat een prachtig spannend verhaal Suus en wat worden jullie op veel dieren getrakteerd. Genieten maar
  2. Rian Hop:
    8 augustus 2023
    Suus wat heb je een mooi verhaal geschreven en wat maken jullie veel mee 🐅⛺️🫏🦒