Heel vroeg oogjes kijken

8 augustus 2023 - Mirwa, Tanzania

5u de wekker! geen doen vinden de kinderen 😂😂 en veel te koud 🥶 .

Half 6 start de gamedrive, voor de tenten liepen zebra’s , tenminste dat vertelde de bewaker ons. Voor 6u ‘s ochtends mogen we niet zelf buiten komen. Zeker niet nadat er eergisterenavond 8 leeuwen zijn gesignaleerd rond het kamp 🏕️!!!!!!

De jakhals en de kleinste antilopen schieten voor de wagen. Heel veel ogen 👀 op ons gericht in het donker, ook die van de uil.
Heel lang zoeken zonder resultaat besluiten we om half 8 ons ontbijt te gaan eten. Met het tafelkleed op de motorkap eten we een pannekoek en een gekookt 🥚.

‘nobody is home’ oftewel weinig dieren te zien. totdat Frank zijn oog valt op de rivier en jawel daar is hij :Simba oftewel de Koning van de Serengeti.
helaas schrikt deze van ons en loopt vh water weg en gaat verder.

Einde vd ochtend zien we nog een hyena en spotten we de leeuwin die we eerder vanochtend zochten. Onze gids zag sporen van haar poten 🐾 in het zand.
Een 2e, haar zus of nicht , vergezelt haar op de rots.

Net voordat we voor de lunch wilde afslaan naar het kamp hadden we nog een jonge slapende leeuw ,the tree climbing Lion .
Hongerig en moe terug naar het kamp, waar we frietjes met een pannekoek met kip krijgen.

Daarna eens lekker relaxen en douchen. Dat laatste doen we op aanvraag, dan brengen ze een zak met warm water en red je het precies met inzepen en afspoelen. Het lange , dikke haar van de dames kost 2 zakken 😂😂

einde vd middag nog een gamedrive net voor zonsondergang als het wat afkoelt, helaas minder geluk deze keer. 2 hyena’s en 3 struisvogels.

nu een wijntje en genieten van ons diner

1. Jaap Polak:
    8 augustus 2023
    Allemaal prachtige verhalen, die ik volgende week absoluut ga missen.
    De foto's van alle gespotte dieren eveneens. De meiden zijn in korte tijd volwassen geworden zo te zien. Die hebben de tijd van hun leven. Voorlopig ijlt dat nog lang na.
    Suus wil voortaan een kruik in bed denk ik! En Frank douchet voortaan onder de plastic zak met warm water.
    Nou nog naar de Ngorogoro en de krater. Hopelijk zien jullie dan de neushoorn, dan is de "Big Five" compleet.
    Geniet er van.
  2. Ad Visserz: