Bultrug verrassing

31 juli 2023 - Paje, Zanzibar, Tanzania

Om 5.15u gaat de ⏰, 6u vertrekt onze taxi naar Delphin village 🐬🐬🐬.

Suus was nog aan het dromen, maar haar zus wekte haar en met een Liga reep achter de kiezen vertrokken we.

Onderweg de opkomende zon (toch net wat rustgevender meerijden als het licht is )!

Bedrijvigheid in het vissersdorpje alsof ze niet naar bed waren geweest. We mochten mee bij schipper Dula in zijn πŸ›Ά.We kregen een 🀿 en flippers mee , Suus werd al misselijk 🀒 bij het idee wie die snorkel al in de mond had gehad πŸ˜‚.

Na 20 minuten varen en πŸ‘€ wees Dula ons op een dolfijn, prachtig!Β
een kwartier later spotte Frank een staart even groot als onze boot 😳.

jawel , een whale zei Dula! De schippers wenkten elkaar en in no time lagen we met een stuk of 20 bootjes bijelkaar waar de walvis zich weinig van aantrok. Water spuiten en ons een showtje geven πŸ‹.

Daarna was het even rustig en na een uur verder zoeken draaiden de meeste bootjes huiswaarts.Β
we hadden geluk met onze schipper , hij bleef nog even achter.Β
Ja hoor nog meer walvissen , 2 achter elkaar aan zwemmend ! het is whale season vertelde Dula ons, in de maanden juni tm september is de kans groot deze enorme bultruggen πŸ‹ te spotten.

Oh wat was dit een prachtige ervaring, Suus had behoorlijk wat spanning maar met beide voeten weer op de grond besefte ze zich dat ze toch wel iets gaafs hadΒ gezien: bultrug walvissen die 18meter lang kunnen zijn en 30000 kilo kunnen wegen πŸ˜‚πŸ˜³πŸ‹.

Vivian besloot er snel een Tiktok van te maken.Β

IMG_8916

1. Tonny Polak:
    31 juli 2023
    Nou, dat was dan jullie eerste safari. Niet in een Jeep maar in een vissersbootje
  2. Rian Vissers:
    31 juli 2023
    wat hebben jullie weer een hele mooie dag achter de rug met zoveel moois