Maasai en primary school

5 augustus 2023 - Masulo, Tanzania

Vanochtend ontbijt en hup weer door!
van Moshi naar de Maasai.

Sommige gezinsleden 😉 vinden het spannend , want de Maasai stam eet geitenvlees 🤣. Met een bus Pringles chips en koekjes moeten we  t wel kunnen overleven denken ze.

Na 18km over onverharde weg, en opwaaiend stof doemt er een dorpje voor ons op. Onze gids doet onze taxideur open en de bewoners heten ons welkom met een dans, zang en sapje.

Met onze monden open gevallen van verbazing komen we in dit Maasai onderkomen.
Wel meer luxe dan we verwacht hadden middenin de open vlaktes aan de westkant van de Kilimanjaro.

Na de lunch, zelfs Frank at de groentequiche op, zijn we een nature walk gaan doen. Onze Masai gids vertelde over het leven wat ze leiden en de planten die er groeien. Ja er groeit ook echt wat tussen de droge dorheid.
We vervolgen onze weg langs de eerste zebra’s 👌en komen zo bij de primary school waar Suus zo graag naartoe wilde. Zelfs de leraar was bereid ons rond te leiden.
Ook hier zongen ze ons graag toe, en de kinderen wilden op vivian haar telefoon haar vrienden zien.
Wat een vrolijkheid onder deze kids en leuke schooluniformen. Wat wel opviel is dat Colgate nog geen voet gezet heeft in deze omgeving 🫣.
Na de leerboeken in te zien, tientallen handjes schudden keerden we terug naar de lodge.

Hier namen we een duik in het koude water en genoten van het adembenemende uitzicht.

De Masai danst erg graag en trakteerden ons begin vd avond nog op dans en kampvuur.
Ook vandaag weer een topdag, moe van alle indrukken gingen we na het avondeten terug naar onze gezellige lodge om ons voor te bereiden op de start van de Safari. Om 8u vertrekken we dus op tijd uit de veren.

Marieke was al fan van Afrika,  maar Frank raakt er ook stil van en de meiden leren zoveel van de andere manier van leven en kijken enorm uit naar de Safari.
wat een indruk heeft ook de Maasai op ons gemaakt.

1. Alex:
    5 augustus 2023
    Hoi Frank, Marieke, Vivian en Suus,
    Elke dag kijk ik weer uit naar jullie verhalen, wat leuk beschreven allemaal.😃👌🏻

Wat een belevenissen allemaal zeg om jaloers op te worden. ☺️ En het wordt steeds mooier.

Heel veel plezier met de safari.